En liten babymössa på prinsessans huvud, en flik av en overall eller åkpåse. Intresset för kungafamiljens nyaste medlem kommer att göra att allt hon har på sig, sitter i, ligger i eller har i sina händer får stor exponering.
Frågan är om det kommer att påverka konsumenter och ge olika varumärken en skjuts i försäljningen. Forskaren och företagsekonomen Sofia Ulver-Sneistrup vid Lunds universitet tror det.
– Konsumenter letar alltid efter auktoriteter och där är kungahuset viktiga. Victoria är också folkligt populär.
Sofia Ulver-Sneistrup forskar i konsumtionsbeteenden och hur man uttrycker status genom sin konsumtion. Hon tror att Victoria och Daniel, om de alls använder tydliga varumärken, kommer att välja svensk design eller svensktillverkat. Men att det säkert kommer att vara produkter som finns i den övre medelklassens kultur.
– Victoria känns som övre medelklass i sin smak, ganska mainstream. Hon är inte samma designikon eller fashionikon som prinsessan Mary i Danmark. Min personliga känsla är att Victoria inte verkar vara lika ängslig i sin roll, och inte behöver det.
I Uppsalas babybutiker tror man att intresset säkert kan bli stort kring allt som omger den nya prinsessans. Men att det kommer att påverka Uppsalaföräldrarna rätt lite. Tommy Svensson äger barnvagnsbutiken Svanen i Uppsala.
– De val som de föräldrarna gör kommer att bli exponerade i medier och efterfrågade i butiker. Det är bara att se vad som hände när Madonna gick med en Babybjörn. Men vi ser mest till vanliga konsumenter här, och får ta det vartefter det kommer, säger han.
På Barnens Hus har butikschefen Diana Lund och hennes kolleger inte förberett med något speciellt i utbudet kring den kungliga bebisen, och tror att det är mer tillverkarna än butikerna som är spända på vad Victoria och Daniel kommer att köpa för produkter.
– Jag har hört sådana diskussioner. Vad ska de välja för vagn? Väljer de en svensk vagn gagnar det Sverige, menar de.
När Victoria föddes 1977 fick barnvagnsföretaget Brio leverera en specialtillverkad vagn till kungaparet, med foder i kungligt blått med vita hjärtan. I höstas släppte man en kollektion där en serie fick likadant foder i olika färger. Men en ny specialdesignad vagn kan, om den släpps i butiker, nog bli för dyr för att vara intressant för vanliga familjer, tror Diana Lund. I Uppsala väljer familjer vagn mest efter vad som passar i deras liv, intressen och utrymmen. Priset spelar också stor roll. På en hylla i butiken står en skötväska för pappor för 1 899 kronor, en brun snygg modell som Brad Pitt har setts använda.
– Men inte säljer den för det, säger Diana Lund.
Sofia Ulver-Sneistrup hoppas att kronprinsessparet tar det här tillfället för att föra fram etiskt och miljömässigt hållbara produkter.
– Kanske kan de gå i bräschen där. Plocka begagnade prylar från mor- och farföräldrarna. Det är vid sådana här tillfällen som man kan sätta lite ideal.
Dyra babyprylar finns det gott om. Konsumentverket har räknat ut vad det kostar att köpa all utrustning ett barn behöver under det första året, om man köper allt nytt. Summan hamnar på 15 000 kronor. Då ingår inte förbrukningsvaror som blöjor. Konsumentverket har valt produkter i mellanprisklass, så det kan lätt blir mycket dyrare. Victoria och Daniel skulle kunna gå åt andra hållet, hoppas Sofia Ulver-Sneistrup.
– De kan tona ned konsumtionen. Överkonsumtion är inte det som känns hetast nu.