Zellouts kunder är allt från gallerior till mäklare och kommunala bolag. Företagets mål är att konsumenterna ska känna sig delaktiga i deras kunders varumärken. Som när de förra året hjälpte Gränby centrum att ordna julkörskamp i gallerian.
- Gränby centrum skulle bara kunna säga att de stöttar kulturlivet, men det blir så mycket mer trovärdigt när faktiskt gör det på riktigt, säger Joakim Berglund, en av Zellouts ägare.
15 körer uppträdde under tre veckor i fjol och 753 000 besökare kom. En av Zellouts mest lyckosamma kampanjer, enligt dem själva.
En annan framgångsrik kampanj var den för Uppsala kommun och Vård och bildning, då hemvården åkte ut på en turné förra året. På ett nytt sätt visade hemvården upp sin verksamhet.
- För tio år sedan hade man kanske gjort en annons, men i dag krävs det mer. Det är ett tuffare och hårdare jobb, säger Zellouts vd Tommy Lindgren, som grundade företaget för 15 år sedan.
Zellouts mantra, för att åstadkomma framgång, är: agera, engagera och dela.
- Att sticka ut är inte så svårt. Men att sticka in är svårare, säger Joakim Berglund. Det handlar om att hitta rätt ställe i mottagarens hjärta.
- Ja, det krävs mer än att bara lova saker i dag. Du måste införliva löften. Göra något för kunderna, göra nytta, säger Tommy Lindgren och fortsätter:
- Konsumenten vill ha ut något av företaget och varumärket. Och det är vi som ska hjälpa dem med det.