Under tisdagen har nio lag tävlat i att att samla in pengar till föreningen Min stora dag, som hjälper till att uppfylla sjuka barns drömmar. Mest pengar drog det lag in som tagit fram en tjänst där företag erbjöds ett kvitto som visade att de gett pengar till organisationen.
Trots att tävlingen drog in betydligt mindre pengar än förra året så var arrangörerna inte besvikna.
– Det handlar inte bara om att dra in mest pengar, vi vill uppmuntra till entreprenörskap. Vi delade ut flera pris, exempelvis pris till det mest kreativa laget, berättar Karl Leife som varit med i projektgruppen.
Kreativast i år utsågs det lag som ordnade en skattjakt genom telefonapplikationen Snapchat.
Med på prisceremonin på Stockholms nation fanns utöver de tävlande även representanter för de företag som varit med och sponsrat tävlingen.
– Vi hade också en representant från stiftelsen Min stora dag här, och han berättade att de här pengarna som vi samlat in skulle räcka till att bjuda 400 barn på ett arrangemang i Globen.