Priset arrangeras av Marknadsföreningen i Uppsala. Under torsdagen delades flera priser ut för att uppmärksamma Uppsalas bästa kommunikationsinsatser 2019.
Årets Design: Elitidrott Uppsala. Beställare: Destination Uppsala. Skapad av Matador Kommunikation.
Årets Kampanj: Friskis och Svettis Uppsala. Beställare: Friskis och Svettis. Skapad av To be Frank.
Årets Byrå: Gistvall Holm.
Årets Hållbara: Käppala. Beställare: Käppalaförbundet. Skapad av Matador Kommunikation.
Årets Digitala Lösning: #ALMI25. Beställare: Almi Uppsala. Skapad av Almi Uppsala och UNT.
Årets Rörliga: Framtidens miljöhjältar. Beställare: Accigo. Skapad av Zellout.
Årets Cajsa Warg: Roligaste Inbjudan. Skapad av: Go Adventure.
Årets Marknadsförare: Ywonne Bölja, Almi Uppsala.