Fel i UL-appen – gick inte att söka resor

Strax efter klockan sex på torsdagsmorgonen uppstod det problem med att söka efter resor i UL:s app eller på hemsidan ul.se.

Enligt UL:s presschef Helena Klange ska felet ha uppstått hos det företag som levererar resesökningsfunktionen till UL:s app och hemsida.

Enligt UL:s presschef Helena Klange ska felet ha uppstått hos det företag som levererar resesökningsfunktionen till UL:s app och hemsida.

Foto: Staffan Claesson/UNT arkiv

Uppsala kommun2020-02-06 07:16

Vid klockan 08.30 ska felet ha varit avhjälpt. Enligt UL:s presschef Helena Klange påverkade problemen emellertid inte möjligheten att köpa biljetter via appen.

Felet ska ha uppstått hos företaget Forsler och Stjerna, som levererar reseplaneringstjänsten till UL. Det ska även ha drabbat den kollektivtrafik i andra län som använder samma tjänst.

– Bland annat ska X-trafik, som kör kollektivtrafiken i Gävleborgs län, också ha problem, säger Helena Klange.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!