– Jag hade inget internet i mobilen och eftersom att det inte fanns någon skylt där det stod vilket typ av biljett man skulle köpa valde jag att köpa en biljett i automaten som stod vid parkeringen, säger hon.
Därefter begav hon sig till Arlanda. Men när hon kom tillbaka lite senare till parkeringen, på Västra Bangatan i Märsta, såg hon att det hängde en bot på 700 kronor på bilrutan.
– Det är irriterande och nu ska jag betala 700 kronor för ingenting. De borde vara tydligare hur man ska betala på parkeringsplatsen.
Efter händelsen hörde hon av sig till kommunen. Enligt Nelly fick hon som svar att biljettautomaten enbart gällde för en del av parkeringen.
– Jag kommer betala boten. Men jag tycker det är orättvist att det blivit såhär. Jag har mejlat polisen för att överklaga och nu väntar jag på svar.
Rickard Kjellberg, chef teknik- och naturförvaltningen, menar på att det finns en automat man kan köpa en biljett utan applikation i mobilen.
– Det finns en automat vid Märsta station. Men om man köper biljetter i Sigtunahems automat så kan det bli fel om man ställer sig på kommunens parkering. I Sigtunahemsparkerings automat står det vilken parkering som gäller. Upplevs det som otydligt får vi kolla på det. Men det är inget jag sett tidigare, säger han.