Conny Johansson (bilden) var på väg att ta SAS flight till Bryssel. Men han åker väldigt sällan med SAS numera. De hände betydligt oftare förut. Mycket beror det på att andra flygbolag trafikerar de platser han oftast åker till.
– Jag tror att SAS är rökt som företag. De har harvat på i några år nu och ledarskapet verkar inte fungera. Men det skulle kännas i hjärtat om de skulle gå i konkurs, säger han.
Däremot skulle hans resvanor inte påverkas om SAS försvann.
Liknande röster hörs från flera andra passagerare, bland dem Gunilla Strinning.
– Det är synd att det går dåligt för dem och det skulle vara tråkigt om de gick i graven. Det är ju ett klassiskt svenskt företag, säger hon.
Men när hon bokar flyg brukar inte Gunilla Strinning titta på vilket flygbolag hon väljer, utan tar de flygningar som passar bäst när det gäller tider och priser.
– Jag brukar inte märka någon skillnad mellan bolagen när jag flyger, säger hon.