Tanken var att det sjuåriga barnbarnet skulle få födelsedagspresenterna till midsommarafton. Bibbi Landgren gav sig av till postombudet i Öregrund och skickade i väg paketet till Eslöv i Skåne. I samband med att hon postade paketet köpte hon en tilläggstjänst för tio kronor. Ett sms skulle skickas till henne när paketet kommit fram.
Dagarna gick, men Bibbi Landberg fick inte något besked om att paketet kommit fram till barnbarnet. Någon avi till familjen hade heller inte kommit.
För några dagar sedan vände hon sig till postombudet i Eslöv och fick då veta att paketet skickats tillbaka till avsändaren, eftersom det legat två veckor utan någon hämtat ut det. Dagen därpå fick Bibbi Landberg en avi. Hon häpnade när hon såg vad som stod på den. Hon skulle hämta ut paketet på Ica Kvantum i Eslöv mot ett postförskott på 110 kronor.
– Den stackars sjuåringen har inte fått sina födelsedagspresenter ännu. Nu har jag i alla fall fått veta att jag kan hämta ut paketet i Östhammar. Nu tänker jag bila ner till Skåne i stället, säger hon.
Josefine Raneke på Postens pressavdelning, säger att något måste ha gått snett.
– Så här ska det naturligtvis inte vara, vi vill gärna kompensera kunden. Det man kan göra vid en situation som denna är att spåra ett paket med det nummer som paketet fått, säger hon.