Citymail lovar bättring
En felande våg i kombination med omärkta brevlådor har ställt till det för Citymail i Östhammars kommun. Men nu har företaget skärpt sina rutiner, lovar platschefen Fredrik Nilsson efter förra veckans uppmärksammade brevhistoria.
Johanna Lundmark vid City Mail i Östhammar har precis kommit in efter dagens postutdelning. Foto: Christer Bergström
Foto:
Citymails platschef i Östhammar, Fredrik Nilsson, beklagar att det blivit fel.
- Vi har haft problem på landsbygden med omärkta brevlådor och därför har vi skickat försändelser med Posten för att garantera att produkterna kommer till rätt mottagare. I det här fallet har vi använt en våg som visat 50 gram för lite.
De kunder som drabbats och hört av sig har fått tillbaka pengarna från Citymail.
- Dessutom har de fått varsin trisslott för besväret, säger Fredrik Nilsson.
Citymail har bytt ut den felande vågen och även ändrat sina rutiner. Numera står Citymail som avsändare på försändelserna som delas ut, vilket inte var fallet tidigare.
- Rutinerna har skärpts betydligt.
Citymail har haft problem med omärkta brevlådor även i andra kommuner, men det är så vitt Fredrik Nilsson känner till endast i Östhammar som kunder har varit tvungna att betala för att få ut sin post.
- Troligtvis är det vågen som gjort det. Men allt kommer att gå mycket bättre framöver genom att vi hittat de flesta mottagarna och att kunderna har märkt sina brevlådor, säger Fredrik Nilsson.
I Östhammars kommun har Citymail nio brevbärare, som tillsammans hanterar cirka 4 000 brev om dagen.
Så jobbar vi med nyheter Läs mer här!