Bra betyg för Östhammar direkt

Östhammar direkt, Östhammars kommuns kundtjänst, fortsätter att rada upp fina placeringar i kommunrankning.

Helena Ståhl, chef för Östhammar direkt, säger att kundtjänstens 13 medarbetare kontinuerligt arbetar för att bli ännu bättre i sitt bemötande, både på telefon och i mejl.

Helena Ståhl, chef för Östhammar direkt, säger att kundtjänstens 13 medarbetare kontinuerligt arbetar för att bli ännu bättre i sitt bemötande, både på telefon och i mejl.

Foto: Magdalena Prevéus

Östhammar2019-02-13 19:44

Kommunens kvalitet i korthet, KKiK, bedömer varje år områden inom landets kommuner som är av intresse för dess invånare. Ett område som bedöms är hur väl kundtjänsten i respektive kommun fungerar. 23 januari släpptes resultatet för 2018.

– När man lägger ihop resultatet hamnar Östhammar direkt på sjunde plats i landet, säger Helena Ståhl, chef för Östhammar direkt.

KKiK bedömer hur väl och hur snabbt kundtjänsterna svarar på frågor i telefon och över mejl. 2018 års sjundeplacering är inte Östhammars direkts främsta.

– 2017 kom vi på sjätte plats och första gången vi var med, 2014, kom vi först, säger Helena Ståhl.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!