Phosworks är en kommunikationsbyrå med inhouseproduktion som har levererat till skilda storkunder som GE, CSN, Electronic Arts och Svenska kyrkan. Nu blir man partner till företagsinkubatorn Uppsala Innovation Centre, UIC, och ska enligt ett pressmeddelande hjälpa bolag inom UIC:s affärsutvecklingsprogram genom sin "expertkunskap och tjänster inom smart digital kommunikation".
– Vi ser fram emot att börja arbeta med UIC-bolagen och se hur våra tjänster inom strategi, branding, webb och filmproduktion samt trafikdrivande annonsering kan stärka deras utveckling och affärer. Vi ser, med vår långa erfarenhet, vikten av att alla delar, planen, produktionen, implementationen blir rätt från början. Hos oss kan de få en tydlig helhetsbild och stöd, Ola Diös, vd på Phosworks, i pressmeddelandet.
Per Bengtsson, vd på UIC, menar att Phosworks bredd är en värdefull förstärkning för UIC:s bolag.
– Vi vill dra nytta av den erfarenhet som Phosworks har med att jobba med både mindre och stora internationella bolag.
UIC har ett tjugotal partners från näringslivet som bidrar till utvecklingsbolagen med seminarier och rådgivning. De bidrar även till finansieringen av UIC.