A-Fordarna är i toppskick, men det var de inte när paret van Loosdrecht köpte dem. Den kastanjebruna Fordor De Luxe från 1931 var helt förfallen och en mus hade byggt bo i motorn. Eskil van Loosdrecht plockade isär den ner till minsta lilla skruv innan han satte ihop den igen.
– Det tog fyra år. Det är kul att ha gjort det, men jag gör inte om det, säger han.
Han hade inte en tanke på att börja meka med bilar. Allt började när han köpte en 1974 Volkswagen Cabriolet till sin fru på hennes 45-årsdag 2006.
– En sådan hade jag drömt om sedan jag var 18 år, berättar Helena van Loosdrecht.
Den gick sönder direkt och när Eskil lämnade in den hos en bilmekaniker i Rimbo fanns det en A-Ford där, Roadstern från 1930.
– Jag blev förälskad. Formerna, lyktorna, säger han.
Två månader senare hade han och Helena köpt den.
Några år senare tipsade bilmekanikern om ett dödsbo med två A-Fordar. På Helenas uppmaning lade Eskil ett bud, fast han egentligen inte ville ha fler bilar.
– Till min förskräckelse fick jag dem, säger han.
För att göra plats för dem blev han tvungen att bygga ett förråd för cyklar och annat som stått i garaget.
Den tredje A-Forden är en De Luxe Delivery från 1929, en budbil.
Under renoveringarna har bilmekanikern i Rimbo, Bertil Björkman, varit till stor hjälp.
– Han är Mr A-Ford, Mr Volkswagen och min mentor, säger Eskil.
Överallt där paret kommer körande möter de glada miner.
– Folk vinkar, säger Eskil.
– Och barnen vill att vi ska tuta, säger Helena.
A-Forden Fordor De Luxes hela historia finns dokumenterad och de lyckades spåra dottern till första ägaren. När hon 89 år gammal fick återse bilen i nyskick smekte hon karossen med tårar i ögonen och berättade att den varit som en familjemedlem.
Fordor De Luxe är bekväm och lika snygg invändigt som utvändigt. Eskil vrider om nyckeln, lägger växeln i neutralt läge, lossar på handbromsen, öppnar bensinkranen, chokar, gasar lite.
– Det är rena rama tidsmaskinen, säger han.
Vi tutar när vi kör förbi en kohage. Då sätter korna av i galopp emot oss. Det händer bara när Fordor De Luxe tutar.
– Tutan är det finaste med den här bilen, säger Eskil van Loosdrecht och skrattar.
Nu ska han inte renovera fler bilar. Men när han går i pension från jobbet som SAS-pilot ska han bygga ett flygplan.