Många klagomål på utebliven sophämtning i Knivsta

Sophämtningen har inte fungerat i Knivsta sedan entreprenören Ragnsells tog över hanteringen i början av september. Klagomålen har duggat tätt. Och nu lovas bättring.

Knivsta2005-09-22 11:56
En av de drabbade är Ann Kristin Aston i Östuna som hävdar att tömningen inte fungerat på fyra veckor. Trots upprepade samtal upplever hon att kommunen inte tagit problemet på allvar.
— Till sist tröttnade jag, åkte in till Knivsta och lade soppåsarna som inte fick plats i tunnan på receptionsdisken.
I onsdags ordnade entreprenören tömning genom akututryckning hos henne.

"Omfattande strul"
Lars-Erik Widén, driftsområdeschef på Ragnsells, bekräftar och beklagar att inkörningsperioden kantats av problem.
— Det har varit ganska omfattande strul, säger han.
Hur många har hört av sig till er med klagomål?
— Minst ett hundratal personer.
Nya hämtningsrutiner och att chaufförerna inte lärt sig hitta är de två främsta förklaringarna till "trasslet" med hämtningen.
— Det har gått troll i det här eftersom vi hamnat fel i cykeln, men nu kör vi med extrabilar och om ett par veckor ska det flyta på.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!