Hälsohuset får bra betyg

Knivsta kommuns motionsanläggning Hälsohuset får övervägande positiv kritik av besökarna. Det framgår av en enkät som 150 kunder fyllt i.

Robin Ådeby får hjälp med styrkeövningarna av Åsa Bokenstrand.

Robin Ådeby får hjälp med styrkeövningarna av Åsa Bokenstrand.

Foto: Erik Leijonhufvud

Knivsta2007-06-02 00:00
Varje år gör personalen en undersökning med frågor om allt från öppettider, utbud, bemötande till information och rådgivning.
- Vi gör det här för att ta reda på om vi gör rätt saker, så att vi inte bara tror att vi gör det, säger föreståndare Ken Norberg som framför allt är nöjd med de omdömena om personalen, både när det gäller bemötande och kvaliteten på träningspassen.

Men att ni får så positiv kritik, hänger inte det ihop med att det bara är de redan frälsta som svarat?
- Det är möjligt att de som är väldigt negativa inte svarar, å andra sidan känns det viktigt att behålla våra trogna kunder och vara lyhörda för deras synpunkter.
Mycket som anläggningen levererar får som nämnts ett bra mottagande, men det finns också områden och aktiviteter som kunderna inte är nöjda med, eller som inte har uppmärksammats.

Rådgivningen inom områdena kost, styrka och kondition har till exempel gått de flesta männen förbi.
- Det är riktigt och för våra kvinnliga besökare är det tvärtom. Generellt tror män att de kan allt, medan kvinnor som tränar är mer ödmjuka och öppna för att lära sig mer.
En hel del synpunkter, som inte är av det översvallande slaget, finns även under frågan hur man upplever lokalerna.

Över hälften av kvinnorna som besvarat frågan om de anser att duschrummen är fräscha, svarar att de bara ibland är det.
- En lite knepig fråga eftersom det är svårt att veta vad folk menar. Vi städar flera gånger om dagen. Men kommer man in i duschen precis efter skolan har slutat, innan vi hunnit in med tvättutrustningen, då är det inte tipptopp. Att städa varje timme har vi inte resurser till, säger Ken Norberg.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!