Förbättrad färdtjänst i Knivsta

Färdtjänstproblemen i Knivsta kommun verkar vara lösta. Nyligen tecknades ett avtal med taxibolaget Stor och Liten.- Klagomålen har upphört helt sedan dess, säger Emir Subasic, färdtjänstansvarig på kommunen.

Knivsta2009-01-20 16:43
Avtalet med Stor och Liten (före detta Knivstabygdens Taxi) började gälla 12 januari.
- Än så länge har allt fungerat optimalt. Tillgängligheten för resenärerna har ökat och chaufförerna har god lokalkännedom. Resenärerna säger att det fungerar lika bra som det gjorde innan oktober, säger Emir Subasic.

UNT har tidigare skrivit om de omfattande klagomålen som färdtjänstentreprenören Taxi 020 mött. Resenärerna klagade bland annat på att taxibilarna var försenade och att chaufförerna inte hittade i Knivsta.
Knivsta kommuns färdtjänstavtal med taxibolaget började gälla i oktober förra året. Enligt avtalet ska bolaget se till att bilar finns tillgängliga dygnet runt.

På grund av de många klagomålen gjorde kommunen en riktad upphandling under julen med syfte att få in ytterligare en entreprenör. Ett avtal tecknades sedan med bolaget Stor och Liten.
Några planer på att säga upp avtalet med Taxi 020 finns inte.
- Nej, det är inte längre aktuellt, säger Emir Subasic.
Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!
Läs mer om