Det är en genomgående frågeställning i det utvecklingsarbete som ledningsstaben, det vill säga de högsta tjänstemännen, vill diskutera med de drygt 1 000 anställda under de närmaste åren.
Svaret är naturligtvis medborgarna, och kvaliteten kan rimligen hela tiden bli bättre.
– Målsättningen är att utveckla alla våra förvaltningar, säger kommunens controller, Åsa Nylander.
Projektet har getts namnet "Bästa Heby" och behandlas i kommunstyrelsen nu på torsdag.
– Jag vill poängtera att det arbete som idag utförs inte är dåligt, men allting kan göras bättre. Därför är det så viktigt att vi har fokus på vem vi är till för, säger Åsa Nylander.
Förra året genomfördes utbildningsdagar på det temat för anställda i vård- och omsorg. I slutet på januari hade all personal fått del av den grundutbildningen. Åsa Nylander säger att fortsättningen, "Bästa Heby", inte är ett politiskt projekt utan något som staben arbetat fram.
– Nyckelgrupper är givetvis personal i vård- och omsorg och skola som hela tiden arbetar med människor. Vi talar ibland om kvalitetsbristkostnader som uppstår när medarbetare handlar fel eller ofullständigt.
Ibland beror sådana kostnader på en kultur på en arbetsplats som hindra kvalitetsutveckling. Ett sätt att komma till rätta med sådana fenomen är tydligare intern styrning och struktur, säger Åsa Nylander.
Kommunen gör under ett år inköp för cirka 300 miljoner kronor.
– Ibland kan förbättringar också motivera fördyringar, säger hon.