Där finns bland annat Uppsala Östra (här Almtuna Östra) samt lokstallet och stationshuset i Faringe med. På gården finns även Frida Lovisas visningsträdgård. I fjol besöktes utställningarna av drygt 5 000 personer.
– Det är pappa och jag som bygger modellerna. En del har också skänkts till oss, exempelvis Sven Enarssons modell av Knivsta station på 1930-talet. Mitt intresse för modelljärnvägar fördes över på pappa. År 2005 öppnade vår första utställning i den ombyggda ladugården. I år är det alltså tionde säsongen, säger Joakim Sannagård och förevisar sevärdheterna.
Hela tiden kommer och går besökare i alla åldrar. Tågmodellerna är en blandning av gammalt och nytt, från ånglok till moderna snabbtåg. En del av dem kan besökaren köra. Den största utställningen heter Nordland och visar tåg som var vanliga i Sverige på 1960-talet. Den har spår i nio nivåer på 32 kvm, att jämföra med den minsta, Vintervärld, som ger prov på att det ryms många tåg på bara en kvm.
Stora anläggningar är också de fyra Årstiderna och Yxkrokens järnväg som inspirerat många nya modellrallare. Den senaste är alltså Spår av Uppland som invigs den 22 juni.
– Den är vår egen tolkning av Uppländska järnvägar i mitten på 1950-talet, det vill säga vår fria fantasi blandas med inslag från verkligheten, säger Joakim Sannagård.
Modellskalan är mestadels 1:87. Utomhus finns Trädgårdsjärnvägen i skala 1:29 med nordamerikanska tågmodeller som slingrar fram bland blommor, genom tunnlar och över broar.