Just nu bygger man upp sitt callcenter och utbildar personalen.
– Jag räknar med att anställda ett 20-tal medarbetare. Jag väljer Morgongåva på grund av läget och därför att jag vill satsa på den här bygden, säger företagets ägare Uppsalabon Tommy Westin, bördig från Heby.
I första skedet vänder man sig till företag som behöver uppdatera sitt telefon- och datasystem. Kunderna rekryteras på telefon och vid personliga besök. Av de som nu anställts är flertalet unga, men det finns också äldre medarbetare.
– Vi koncentrerar oss på täckning och pris och på att erbjuda skräddarsydda lösningar som är effektiva såväl tekniskt som ekonomiskt. Med tiden siktar vi på tjänster inom hela kommunikationsteknologin, alltså också fibernät och allmän ADSL, men också försäljning till hushåll, uppger Tommy Westin.
Så kallade telefonförsäljning är inte populär. Därför är det viktigt att utbilda personalen:
– Återkoppling och trygghet är viktiga komponenter, säger Tommy Westin.