Det var vid fyratiden på måndagseftermiddagen som en kund i Elgigantens butik i Romberga fick någon form av nervöst sammanbrott och blev aggressiv.
– Han rev runt i inredningen och hotade personalen men ingen skadades fysiskt, berättar Viktor Grindberg.
Vid tillfället jobbade ett tiotal personer i butiken. Väktare och polis larmades via butikens överfallslarm och de var snabbt på plats och kunde ta hand om mannen som personalen då hade lyckats lugna ner.
Efter händelsen valde alla att jobba vidare under dagen. Företaget erbjuder stöd till den som har behov av det efter en utsatt situation.
– Det är upp till de anställda hur de mår, om de vill jobba kvar eller gå hem. Det finns möjlighet att prata med psykolog eller prata med en kollega om det som hänt, säger Viktor Grindberg.
Generellt tycker han att det är lugnt i butiken, närheten till E18 gör dock att mycket folk rör sig i området.
– Vi har haft två händelser den senaste tiden men det är nog mest otur att de skedde samtidigt. Vi har mellan 130 000 och 140 000 kunder per år så med tanke på det är det lugnt.
Personalen får utbildning i säkerhetsfrågor när de börjar sin anställning.
– Det, och erfarenhet, gör att de vet vad de ska göra om något händer. Men det är klart att sånt här inte är det man önskar personalen, man får göra det bästa av situationen då, säger Viktor Grindberg.