Ulf Dolfei, ägare och vd, slår sig ned i soffgruppen på andra våningen i nybygget tillsammans med Fredrik Eriksson, ansvarig för marknad och backoffice.
Inredningen, precis som fasaden i bästa skyltläge mot E 18, går i svart och glas.
Det är öppet och rymligt.
– Vi har fått det precis som vi ville när vi började planeringen och köpte tomten för ett par år sedan, säger Ulf Dolfei och berättar att i stort sett hela byggprocessen har skett i samarbete med lokala företag, i första hand Plåthuset.
Företaget som just lämnat 600 kvadratmeter i Stenvreten för 1 500 kvadratmeter i Hagalund levererar verktyg och service inom återvinning, rivning och demolering.
– Allt vi säljer kopplas till en grävmaskin eller annan bärare med hydraulik, sammanfattar Fredrik Eriksson och fortsätter:
– Hydraulhammare från japanska Furukawa är nog det vi är mest kända för. Asfaltsfräsar är något som växer med utbyggnaden av fibernätet.
Vilka fördelar ser ni med flytten?
– Läget, förstås, men också möjligheterna till bättre logistik. Större fordon kommer lättare in, lagret och verkstaden är numera separerade och vi har flera serviceplatser än tidigare, förklarar de medan vi går ner en trappa.
En annan bonus märkte de av omedelbart.
– Flera av våra kunder har redan hört av sig och vill ha kundträffar här. Vi har stora lokaler och ligger centralt i Mälardalen, där marknaden fortsätter att växa kraftigt, säger Ulf Dolfei.
AMAS uttalas med betoning på första bokstaven, en svensk gren av norska Ankerlökken Maskin AS.
– I oktober har jag arbetat här i 30 år. Vi har funnits i Enköping sedan början av 90-talet, men är fortfarande ett ganska okänt företag. Vi är hårt nischade i en ganska smal bransch, säger Ulf Dolfei.
När han fick utmärkelsen Årets företagare i Enköping 2008 hade han redan nästan två decenniers erfarenhet av företagsledning.
– Vi finns i premium-segmentet, vi är inte billigast men vi säljer kvalitet och vi har byggt långsiktiga relationer. De flesta av våra åtta anställda har jobbat ihop länge. Teamkänslan är viktig, säger han.
Hur ser framtiden ut?
– Bra. I goda tider har alla med en grävmaskin jobb, men blir det sämre konjunktur så kan du fortsätta att ha jobb om du breddar din kompetens och kan utföra fler uppdrag. Där gäller det även för oss att finnas med på marknaden med produktutveckling och bra service för att fortsätta vara framgångsrika, säger Ulf Dolfei.