Att det fortfarande inte finns någon förskola, att det är ont om parkeringsplatser och att Farleden används som fartsträcka oroar.
Och visst vore det bra med en liten närbutik, även om de vi pratar med är tveksamma till så lokal storhandling.
Många pendlar till sina jobb i andra kommuner och handlar på hemvägen innan de tar bilen och kör de sista fem kilometrarna ned till den kraftigt växande stadsdelen nära Mälaren.
Det är tidig vår och söndag eftermiddag. Det är kyligt, lite blåsigt men marssolen lockar ändå några av Bredsandsborna att ta med sig kaffekoppen ut på förstubron.
– Vi flyttade hit från Stockholm för fem år sedan, berättar Mikael Wilén.
Han bor på Skonarvägen och står och pratar med några av grannarna en bit bort, vid Fregattvägen.
Familjen växte och området lockade med fin natur och en planerad förskola för de yngsta.
– Vi trivs väldigt bra, säger han.
Sonen Oskar har visserligen inte kunnat börja förskolan hemma i Bredsand. Kanske hinner den första öppna här ute innan lillebror Gustav kommer i skolåldern.
Fram till 2010 räknades inte Bredsand som en sammanhållen stadsdel. Men när området fick fler och fler fastboende slog Statistiska centralbyrån ihop Ryssbo, Prinsbo och det nya Mariedal med området ovanför Bredsandsbadet, som var planlagt för ny bebyggelse.
Bredsand hade då 465 invånare.
Tio år senare, 2020, beräknas stadsdelens invånarantal ha fördubblats. Kanske bor här ännu fler, om till exempel det planerade äldreboendet på Regalskeppsvägen står klart då. Ett symboliskt första spadtag togs för några veckor sedan.
Kommunens befolkningsprognos säger 748 invånare i Bredsand före årets slut.
Men tillbaka till solskenet på Fregattvägen. Här träffar vi också Johan Rostner och Elin Karlin med barnen Olle och Märta.
De har också hunnit bo några år här ute och har nyss flyttat in i en nybyggd villa. Tidigare bodde de i ett parhus på Korvettvägen, ett stenkast därifrån.
Fler bostäder betyder också fler bilar. Det betyder ökad biltrafik och trängsel när många fordon ska parkera på smala gator.
– Här är det knappast några som bara har en bil, säger Johan Rostner.
Han och grannen Mikael Widén vill gärna att vi skriver om trafiksituationen där gång- och cykelvägen korsar Farleden vid infarten till Fregattvägen.
– Det måste gå att få ned hastigheten här. Det enda som hjälper är nog en vägbula eller liknande.
Jimmy och Lakkhana Sjöquist bodde i lägenhet inne i Enköping fram till oktober förra året när deras hus, ett av åtta, på Skonarvägen blev klart.
– Kevin ska snart fylla två år och med småbarn känns det mycket bättre att bo så här. Det är riktigt fint här ute. Vi trivs jättebra, säger Jimmy Sjöquist.
Han skulle gärna se en lite större lekpark, kanske med gräsytor och en liten fotbollsplan i området, en önskan han delar med flera familjer vi pratar med ute i Bredsand.
Det är inte bara barnfamiljer som söker sig ut till Bredsand. På vägen mot områdena Regalskeppet, Amiralen och snart färdigställda Flaggskeppet, tre bostadsrättsföreningar med 22–30 lägenheter i tvåplanshus, möter vi Inger Butschkau som sålde villan på Värmdö öster om Stockholm när hon och maken blev pensionärer och flyttade till en lägenhet på Kungsgatan i Enköping.
Den blev en liten mellanlandning på väg ut mot Bredsand.
Nu rastar hon Oliver och Simba, två av sina fyra hundar.
– Om jag saknar något i Bredsand, frågar du.
– Ja, kanske en liten pizzeria och en butik.