Du har ett nytt spännande jobb som key account manager. Hur funkar det?
– Hittills har det varit fantastiskt, ett av de roligaste jobben jag har haft faktiskt! Min uppgift nu är att få ut Touchtech på en bredare marknad, så just nu är det oerhört mycket möten – poängen är att så många som möjligt ska känna till oss.
Hur skulle du beskriva Touchtech – vad är det för tjänst?
– Touchtech vill knyta ihop fysisk handel med den digitala, det är alltså en butiksanpassad app som kopplar butikernas hemsida till appen. På så sätt slipper butiker ha mycket varor som de sedan måste lagerhålla under en längre period men kan erbjuda samma utbud på plats med Touchtech-skärmar och fokusera på personlig service. Att driva butik nu är verkligen en helt annan grej än att driva en butik för 15 år sen. Vi pratar mycket om ”earning your store”, alltså att förtjäna sin butik. Det gäller att erbjuda något extra för att kunna konkurrera med e-handeln helt enkelt.
Hur landade du det här jobbet?
– Innan jag började jobba här arbetade jag på ett svenskt skoföretag som använde sig av Touchtech. Jag tyckte att det var en fantastisk idé och kunde inte fatta att varenda butik inte erbjöd den här lösningen. Jag gillade att det var så framåttänkande och hörde av mig till dem, vilket ledde till ett möte – och på den vägen var det.