– Nu när vi shoppar mer online så missar vi det som gjorde shopping underhållande, vilket är upplevelsen med vänner. För att få till detta även digitalt skapade vi "Klubben", säger Parisa Jazeb.
Klubben är också namnet på vinnarlaget från Uppsala universitet som består av en trio masterstudenter i företagande och ledning, Annalena Badiale, Parisa Jazeb och Clara Wik.
Deras väg i den sex månader långa tävlingen började under en kurs i marknadsföring. På kursen hörde de först talas om årets tävling och uppdrag – att uppfinna en ny shoppingerfarenhet genom underhållning. Uppsalastudenterna tog då fram en interaktiv plattform med hjälp av virtuell teknik och datorns webbkamera som gör att kompisar kan testa produkter med varandra fast hemifrån.
– Vi lade ner mycket tid på konsumentbeteende i relation till skönhet och den digitala transformationen. Med insikterna därifrån skapade vi Klubben. Vi tror att juryn såg potentialen i att förverkliga vår idé, säger Parisa Jazeb.
Segern kom efter att studenterna vunnit en nordisk final och efter en semifinal tog sig vidare till final där de mötte fem andra tävlingsbidrag.
I och med vinsten får trion nu åka till Paris.
– Priset är ett ”Intrapreneurship”-program i Paris på både L’Oréals huvudkontor och Station F, världens största startup- och innovationshub. Där kommer vi att fortsätta att utveckla Klubben för att förverkliga idén, vilket känns spännande, säger Parisa Jazeb.