Uppsalakrogar stöttas i auktionskampanj

Många krogar i Uppsala har det tufft under coronakrisen. Carlsberg har nu dragit igång kampanjen ”Stammisglaset” för att stötta dem.

Restaurangerna Stationen och O´Connors deltar i kampanjen "Stammisglaset”.

Restaurangerna Stationen och O´Connors deltar i kampanjen "Stammisglaset”.

Foto: UNT-arkiv

Ekonomi2020-06-23 16:43

Projektet går ut på att bryggeriföretaget skänker ett specialdesignat glas som endast görs i ett exemplar per krog och som auktioneras ut på Tradera till högstbjudande. Carlsberg kommer senare att dubblera slutbudet och skänka beloppet till respektive restaurang.

– Vi vill göra vad vi kan för att för att bidra till en livskraftig restaurangbransch, säger Carlsberg Sveriges vd Peter Hammarstedt i ett pressmeddelande.

Hittills är 37 krogar i Uppsala med i auktionen. Under tisdagen fanns de högsta buden på glasen hos Stationen (4 100 kronor) och O'Connors (1 330 kronor). 

I kampanjen deltar över 700 restauranger i landet. Auktionerna pågår till och med 28 juni.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!