Tidningen uppmärksammade nyligen att den kubanska och karibiska krogen Che öppnat vid S:t Eriksgränd.
Enligt driftansvarige Bobby Kata har det varit mycket att göra sedan dess – inte minst har det ringt extremt mycket i restaurangens telefon.
– Det började i onsdags. Det har varit galet mycket och alla ville komma till VaccinDirekt. Det handlar om flera hundra samtal. I går (måndag) när vi hade stängt var det 72 missade samtal. I fredags svarade jag på 90 samtal. Det har varit kaos, säger han.
Hur har det påverkat arbetet?
– Jag har varit irriterad eftersom jag även lagar maten. Det har inte gått att jobba, men jag kände mig tvingen att svara när telefonen ringde då det kunde vara gäster, men det var det ju inte.
Enligt Bobby Kata har Ches telefonnummer legat ute VaccinDirekts hemsida för mottagningen på Sysslomansgatan och även synts på digitala kanaler som Google och Facebook.
Efter att han kontaktat företaget, som bekräftar det hela, har problemen nu åtgärdats.
– Vi vet inte vad som har hänt och har inte hunnit utreda det. Det vi vet är att vi själva inte har ändrat vårt telefonnummer på hemsidan. Just nu ser jag över det här och ändrar på alla ställen där det fortfarande står fel telefonnummer, säger Susanne Ashti, marknadsansvarig på VaccinDirekt.
Hur ser ni på situationen?
– Jag tycker mest synd om restaurangen eftersom de har drabbats hårt, men även våra kunder som inte har kommit fram till oss. Det är båda sidorna som har drabbats.