– UNT har en unik position som helhetsleverantör av marknadsföring, från idéskapande till produktion och distribution av kommersiella budskap men även e-handelslösning och distribution av varor. Det tillsammans med lokal närvaro och förankring i regionen gör det här arbetet så intressant, förklarar han.
Fredrik C Nilsson är 53 år gammal och haft olika roller inom bland annat Svenska Dagbladets försäljningsorganisation sedan början av 2000-talet. Han lämnar nu sin tjänst som Head of Print på Schibsted Marketing Services, och ersätter Sandra Löwgren som går vidare internt till en tjänst som affärsområdesansvarig för e-handel inom NTM-koncernen där UNT ingår.
– Nu får jag åter möjligheten att arbeta nära säljare och på en lokal marknad, vilket är något som jag verkligen gillar. UNT verkar i en stark region och har en bred portfölj att erbjuda sina kunder. Det i kombination med att jobba nära lokal journalistik passar mig utmärkt, säger Fredrik C Nilsson.
Mediehuset UNT:s vd och chefredaktör Kalle Sandhammar är nöjd med rekryteringen:
– Med Fredrik får vi en erfaren ledare med stort kunnande om försäljning och ett varmt hjärta för både kunder och medarbetare. Jag är övertygad om att han tillsammans med Mediehuset UNT:s och NTM:s övriga team kommer att bidra till att det lokala näringslivet i Uppsala län når framgångar med sin marknadsföring, samtidigt som de gynnar en trovärdig och nära journalistik, säger Kalle Sandhammar.