Kafékedja börjar sälja prenumerationer – på kaffe

Kafé- och restaurangbranschen har haft det tufft under coronapandemin. Nu väljer kedjan Espresso house att locka kunder i Uppsala med kaffeprenumerationer.

Stina Möller, är landschef på Espresso House i Sverige. Företaget har lanserat en prenumerationstjänst för kaffe i Uppsala.

Stina Möller, är landschef på Espresso House i Sverige. Företaget har lanserat en prenumerationstjänst för kaffe i Uppsala.

Foto: Pressbild

Ekonomi2020-12-10 09:01

Tanken är att den som tecknar upp sig får dricka obegränsat med bryggkaffe under prenumerationstiden. Tjänsten, som är digital och finns i företagets app, lanseras på kedjans kaféer i Uppsala och i resten av Norden samt Tyskland.

– Kaffeprenumeration är ett intressant koncept vi tror mycket på, prenumerationstjänster har fått fäste i andra branscher, och det är roligt att vara först ut med kaffeprenumeration i Norden och Tyskland, säger Espresso Houses landschef i Sverige, Stina Möller, i ett pressmeddelande.

I Uppsala har Espresso house numera fyra kaféer. Tidigare i år stängde kedjan sin verksamhet i Bolandcity.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!