Priset som Årets byrå gick till Zellout. De vann även pris i kategorierna Årets Kampanj och Årets Rörliga.
Även Matador tog hem tre priser på galan där kommunikationsbranschens bästa insatser i Uppsala under 2020 uppmärksammades. I deras fall handlade det om kategorierna Årets Design, Årets Hållbara och Årets Nykomling (Filip Larsson).
Arrangören Marknadsföreningen i Uppsala (MiU) var nöjda med eventet där ett hundratal personer deltog via länk och priserna delades ut av "flygande reportrar".
– I år har det varit extra viktigt för oss att försöka behålla festkänslan och interaktiviteten i evenemanget trots att vi inte kan ses på nära håll. Vi har haft ett fantastiskt samarbete med Reginateatern som hjälpt oss att sätta ihop denna smått galna produktion, säger föreningen ordförande Åsa Thulin i ett pressmeddelande.
Här är alla vinnarna:
Årets Cajsa Warg: Akademiska Sjukhuset.
Årets design: SM Friidrott 2020. Beställare: UIF. Byrå: Matador Kommunikation.
Årets kampanj: Snickerisnack. Beställare: TL Bygg. Byrå: Zellout.
Årets byrå: Zellout.
Årets hållbara: Filmer om hållbar konsumtion. Beställare: Konsumentverket. Byrå Matador.
Årets digitala lösning: Uppsalahem.
Årets rörliga: Håll avstånd. Beställare: IK Sirius. Byrå: Zellout.
Årets marknadsförare: Karin Melin, Uppsala kommun.
Årets nykomling: Filip Larsson, Matador kommunikation.