Här är alla vinnarna av Guld-M: Två byråer dominerade

Zellout och Matador blev de stora vinnarna när Guld-M arrangerades under onsdagen. Båda Uppsalabyråerna tog hem tre av kategorierna.

Uppsalabyråerna Matador och Zellout vann tre pris vardera på det digitala eventet Guld-M där Uppsalas bästa marknadsföringsinsatser under 2020 uppmärksammades.

Uppsalabyråerna Matador och Zellout vann tre pris vardera på det digitala eventet Guld-M där Uppsalas bästa marknadsföringsinsatser under 2020 uppmärksammades.

Foto: Pressbild

Ekonomi2021-03-18 15:10

Sammanlagt delades det ut priser i nio olika kategorier på den årliga galan som i år arrangerades digitalt från Reginateatern

undefined
Zellout vann i kategorierna Årets byrå, Årets Kampanj och Årets Rörliga.

Priset som Årets byrå gick till Zellout. De vann även pris i kategorierna Årets Kampanj och Årets Rörliga.

undefined
Även Matador vann tre av kategorierna. Dessa var Årets design, Årets hållbara och Årets nykomling (Filip Larsson).

Även Matador tog hem tre priser på galan där kommunikationsbranschens bästa insatser i Uppsala under 2020 uppmärksammades. I deras fall handlade det om kategorierna Årets Design, Årets Hållbara och Årets Nykomling (Filip Larsson).

Arrangören Marknadsföreningen i Uppsala (MiU) var nöjda med eventet där ett hundratal personer deltog via länk och priserna delades ut av "flygande reportrar".

– I år har det varit extra viktigt för oss att försöka behålla festkänslan och interaktiviteten i evenemanget trots att vi inte kan ses på nära håll. Vi har haft ett fantastiskt samarbete med Reginateatern som hjälpt oss att sätta ihop denna smått galna produktion, säger föreningen ordförande Åsa Thulin i ett pressmeddelande.

undefined
Akademiska Sjukhuset vann i kategorin Årets Cajsa Warg.

Här är alla vinnarna: 

Årets Cajsa Warg: Akademiska Sjukhuset.

Årets design: SM Friidrott 2020. Beställare: UIF. Byrå: Matador Kommunikation.

Årets kampanj: Snickerisnack. Beställare: TL Bygg. Byrå: Zellout.

Årets byrå: Zellout.

Årets hållbara: Filmer om hållbar konsumtion. Beställare: Konsumentverket. Byrå Matador. 

undefined
Uppsalahem vann kategorin Årets digitala lösning.

Årets digitala lösning: Uppsalahem.

Årets rörliga: Håll avstånd. Beställare: IK Sirius. Byrå: Zellout.

undefined
Karin Melin, Uppsala kommun, vann kategorin Årets marknadsförare.

Årets marknadsförare: Karin Melin, Uppsala kommun.

Årets nykomling: Filip Larsson, Matador kommunikation.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!