Här är alla finalisterna till Guld-M

32 finalister har chansen att vinna när 2019-års Guld-M ska koras på Katalin 12 mars. Här är alla kandidaterna i de åtta kategorierna.

32 finalister har chansen att vinna när 2019-års Guld-M ska koras.

32 finalister har chansen att vinna när 2019-års Guld-M ska koras.

Foto: Fredrik Dahlström/UNT-arkiv

Ekonomi2020-02-27 15:49

Årets Byrå

Matador Kommunikation

Södra tornet kommunikation

Gistvall Holm

Zellout

Årets Cajsa Warg

Sen dagen du föddes har inget varit sig likt – beställare Födelsefonden, byrå Zellout

Hummerflygningen – beställare Feskarn i Uppsala, skapad av Michael Prising och Jonathan Tigrar

Roligaste inbjudan – beställare Go Adventure, skapad av Go Adventure

Vaksala Glas – beställare Vaksala Glas, byrå Wasabi Web

Årets Design

Uppsala Night Run – beställare Sprocket Event, skapad av MonkeyFarm/One of the Faces

Östhammarshem – beställare Östhammarshem, byrå Södra tornet kommunikation

Elitidrott Uppsala – beställare Destination Uppsala, byrå Matador Kommunikation

Gerhardsson Tynkkynen – beställare Gerhardsson Tynkkynen, byrå Södra tornet kommunikation

Årets Digitala lösning

Estimy – beställare Estimy, byrå Swase digital

Chatbot Bernard – beställare Isbjörn of Sweden, byrå Salgado

#almi25 – beställare Almi Uppsala, skapad av Almi Uppsala och UNT

The Black Box – beställare Janemars, byrå Matador kommunikation

Årets Hållbara

Ica Torgkassen Hållbarhetskampanj – beställare Ica Torgkassen, byrå Komson

Käppalaförbundet Hållbarhetskampanj – beställare Käppalaförbundet, byrå Matador kommunikation

Tystna inte – beställare Brottsoffermyndigheten, byrå Matador kommunikation

EkoGo! – beställare Ekomatcentrum, byrå Matador kommunikation

Årets Kampanj

Av fri vilja 2019 – beställare Brottsoffermyndigheten, byrå Matador kommunikation

Friskis&Svettis Uppsala – beställare Friskis&Svettis Uppsala, byrå To be Frank

Roligaste inbjudan – beställare Go Adventure, skapad av Go Adventure

Uppsala Night Run – beställare Sprocket Event, skapad av Sprocket Event

Årets Rörliga

Ge barn äkta sommarminnen – beställare Frälsningsarmén, byrå Viva Media

Säsongsinfluensa – beställare Folkhälsomyndigheten, byrå Södra tornet kommunikation

Framtidens miljöhjältar – beställare Accigo, byrå Zellout

Hjälp någon att bli mamma – beställare Carl von Linné-kliniken, byrå Zellout

Årets Marknadsförare

Linus Jonsson, Uppsala Night Run

Ywonne Bölja, Almi Uppsala

Fredrik Lundqvist, Viva Media

Klaus Pontvik, Uppsala internationella gitarrfestival

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!