Det är Fredrik Gustafsson som står bakom etableringen i Uppsala. Han förklarar vad som ligger bakom valet av namnet av bolaget som har sitt i ursprung i USA.
– När allt startade handlade det om att överraska kunderna med bättre bilar än vad de förväntat sig när de kom för att hämta ut den bil de hyrt, förklarar han, medan vi tar en tur i en Hyundai.
Affärsidén är även i dag att ha bilar av något äldre snitt. I garaget i Uppsala finns det några bilar inne. De är av märket Hyundai och är i tio-års åldern.
– Vi har gjort olika avvägningar när det gäller bilval. De bilar vi köper ska dels ha en bra prislapp, men även hålla en viss kvalitet. Bilarna kommer att ha en livslängd på cirka fem år hos oss, förklarar Fredrik Gustafsson.
Han menar att företagets bilfilosofi har likheter med en cirkulär ekonomi där man har ett lite längre tidsperspektiv när det gäller nyttjande och återanvändning av olika resurser.
– Vi utrangerar inte bilarna efter bara något år och köper nya. Vår ambition är att behålla bilarna längre innan vi säljer dom vidare. Det här skapar möjligheter till en annan prissättning jämfört med de stora uthyrningskedjorna.
Kollegan Tom Kjellén tror att de kan fylla ett hålrum på marknaden i Uppsala.
– Med vårt sätt att jobba har vi nog lättare att möta bland annat studenters lite mindre plånbok när det gäller uthyrning av bilar, säger han.