På Apoteas 38 000 kvadratmeter stora logistikcenter i Morgongåva har det varit mycket att göra i veckan. Slutresultatet ser ut att bli 500 000 beställningar, och som mest har det varit två beställningar i sekunden.
– Från i måndags har vi jobbat i ett sträck och kommer göra det hela veckan. Hela ledningsgruppen har varit på plats och packat paket. Det är verkligen full fart, men det är roligt, säger Pär Svärdson vd på Apotea.
Försäljningen har ökat kraftigt jämfört med tidigare år, berättar Svärdson.
– Det är rekordförsäljning. Att e-handeln växer är en starkt bidragande faktor, vi växer och konceptet växer. Det är flera faktorer som sammanfaller och gör att det blir mycket att göra.
En annan faktor är att det som brukade vara en readag har blivit alltmer av en reavecka.
– Det är den stora skillnaden mot tidigare år, att det blir ett Black week-koncept i hela detaljhandeln vilket gör att det inte blir intensivare än förra året men mer för att det pågår under en längre tid.
På Apotea har man sålt mycket hudkräm, tvål och Alvedon under veckan, men det är en produkt som sticker ut.
– Den allra mest säljande produkten är saffran, folk laddar upp inför julen.
När veckan är slut räknar Apotea med att ha sålt för mellan 150 och 200 miljoner kronor.
– Det är en hektisk vecka, säger Pär Svärdson.