Zellout vann upphandling i konkurrens med de två byråerna Kärnhuset Järnfeldt Karlsson samt Hillmarketing. Avtalet löper över ett år med möjlighet till att förlänga med ett år i taget i ytterligare tre år.
Ulrika Moström Ågren är vd på Zellout och poängterar i ett pressmeddelande att byrån ser fram emot att arbeta med Uppsalas starkaste varumärke.
– Uppsala Universitet är det som människor allra mest förknippar med Uppsala, i Sverige och ute i världen, säger Ulrika Moström Ågren.
Byrån jobbar med kommunikation mot både privat och offentlig sektor. Tidigare kunder är bland annat UL, Akademiska sjukhuset, Folktandvården och Lindvalls kaffe. Zellout fick höga betyg för både referensmaterialet och den pitch som lämnades in för att vinna uppdraget.
– Det som känns särskilt bra är att vi bedömts på en pitch som både är strategisk och väldigt kreativ. Vi vågade utmana i idén och i kanalval. Att Uppsala Universitet ger oss höga poäng för detta gör att vi tror vi på ett mycket bra och givande samarbete, säger Ulrika Moström Ågren.
Vad är den stora utmaningen med uppdraget?
– Utmaningen är i princip alltid med nya kunder att hitta rätt form av samarbete tidigt. Det tar vanligtvis en stund att lära känna varandra. Så vi startar med en gång, säger Ulrika Moström Ågren.