Closr gör det möjligt att till exempel skriva noteringar, tagga en plats och lägga in en bild från mötena med någon av ens kontakter. Nästa gång man träffas hjälper appen till att komma ihåg vad man pratade om sist.
Genom att koppla ihop den med sociala medier går det också att få reda på vad ens bekant har gjort under tiden.
– Du kan bli en skönare kompis. Tänk dig att du träffar en person på krogen och kommer ihåg vad hans fru och barn heter, även om ni bara träffats någon gång, säger Alex Lewerentz, vd på Cloapp.
Än så länge är appen gratis, men framöver ska företag kunna köpa den, dela kontakter med varandra och hålla koll på sina säljrelationer. Men först vill Cloapp nå ut brett.
– Vi trycker ut appen till slutanvändarna först och försöker få miljontals användare. Målgruppen är egentligen alla som har många möten med folk, säger Alex Lewerentz.
Efter Norden är USA den primära marknaden. Men efter att testversionen av appen blivit populär i Tyskland kommer Cloapp att satsa även där.
– Vi har fått höra att det här är en typiskt tysk produkt. De vill ha ordning och reda och är snabba på att anamma nya grejer, säger Alex Lewerentz.
Mässan Uppstart i februari gav en viktig skjuts för det nu ett år gamla företaget.
– Vi vann bästa pitch och i samma veva blev vi uttagna till ett acceleratorprogram som ett av 150 företag i hela världen. Sedan har jag åkt runt till alla mässor och tävlingar jag hittat, med det som plattform. Jag kunde säga att vi var "winner of best pitch" och då fick vi en helt annan cred, säger Alex Lewerentz.
För svenska företag är det en ovanlig strategi att börja sälja innan appen är klar, enligt Alex Lewerentz. Genom så kallade såddrundor har de i år fått totalt åtta miljoner i riskkapital.
– Det är inte så många i Uppsala som har tagit in såhär mycket pengar. Vi är ganska unika, säger Alex Lewerentz.