Av sammanlagt fem kategorier prisades Zellout i fyra av dessa.
Reklambyrån tog även hem det tyngsta priset som Årets byrå när Marknadsföreningen i Uppsala (MiU) uppmärksammande det bästa av det som har skett inom kommunikation och marknadsföring i Uppsala under fjolåret.
"En byrå som under året tagit ett tydligt avstamp i den goda idén. Som visat prov på att kreativitet också genererar effekt. Med ett gott hantverk i både text och bild har grunden lagts till det byrån presterat under året. Det är tydliga lösningar som sticker ut i dagens medielandskap eller kreativa exempel som fått stor spridning i sociala medier. Vinnaren har i stark konkurrens knipit förstaplatsen", löd juryns motivering.
Övriga kategorier som Zellout fick pris och hade del i var Årets kampanj (för Upplands lokaltrafik), Årets kreativa lösning (i samarbete med Bjerking) samt Årets Marknadsförare (i samarbete med Cilla Fischer och Sirius Fotboll).
Priset som Årets Cajsa Warg togs hem av reklambyrån Matador genom kampanjen Matchvärdskapet i samarbete med Östhammars Kommun.