Stora PR-priset kan gå till Uppsala

Södra tornet kommunikation i Uppsala är en av finalisterna i kampen om Stora PR-priset 2016. Byrån har nominerats för en kampanj framtagen tillsammans med Fredans hus.

Nominerade. Jonas Pertoft, Olle Sundin och Anders Bäccman på Södre tornet.

Nominerade. Jonas Pertoft, Olle Sundin och Anders Bäccman på Södre tornet.

Foto:

Ekonomi, näringsliv & finans2017-01-25 16:53

Den nominerade kampanjen handlade om fördomar. Med hjälp av en stor undersökning gjord tillsammans med Kairos Future undersökte man vilka fördomar som är vanligast i Sverige. Det hela genererade sedan ett fördomstest som har gjorts av över 25 000 personer.

Enligt juryn har kampanjen inte bara skapat uppmärksamhet utan även lett till diskussioner och på så sätt gjort nytta genom att bidra till en positiv förändring av samhället.

Totalt har tio finalister utsetts och vinnaren utses den 16 februari. Stora PR-priset är initierat av Svenska PR-företagen.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!