Skräddarsydda vitaminpaket på postorder

Nätjätten inkClub breddar produktportföljen och banar väg för skräddarsydda kosttillskott på nätet.

Petter Hellman är affärsutvecklare och jobbar med den ny satsningen dinVitamin. I bakgrunden syns den nyinköpta sorterings- och förpackningsmaskinen.

Petter Hellman är affärsutvecklare och jobbar med den ny satsningen dinVitamin. I bakgrunden syns den nyinköpta sorterings- och förpackningsmaskinen.

Foto: Pressbild

Ekonomi, näringsliv & finans2017-11-15 12:45

Beställning av dammsugarpåsar, städprodukter, skovård och mobilttillbehör är kanske inte saker som man förknippar med Uppsalaföretaget inkClub. Huvudprodukten som företaget haft i sin portfölj och som var startskottet för snart 20 år sedan är bläck och skrivartillbehör. Sedan företaget drog igång har man successivt expanderat och hittat nya marknader och produkter. Idag kan Uppgång berätta om företagets nästa stora satsning.

– Det känns fantastiskt kul. Vi ser vitaminer och kosttillskott som ett bra komplement till den kundbas vi har genom inkClub, säger Petter Hellman som förutom rollen som affärsutvecklare på inkClub är den som är ansvarig för dinVitamin.

Den nya satsningen dinVitamin bygger likt inkClub på en tjänst där kunder kan beställa produkter direkt hem till dörren. Fokus den här gången är vitaminer och kosttillskott. Kunden kommer bland annat genom ett test på nätet kunna få skräddarsydda paket färdigpackade i dospåsar direkt i brevlådan.

– Man får en remsa med 30 påsar en gång i månaden. Innehållet kan kunden själv styra över eller välja ett färdigt livsstilspaket. Det går även att få ett skräddarsytt paket genom att fylla i ett antal frågor på hemsidan.

Satsningen drog igång för någon vecka sedan och nu är det fullt fokus på att nå rätt kundkrets. Den nya inriktningen innebär att man redan har investerat i både personal och maskiner.

– Vi har bara varit live i några veckor och eftersom det är helt nya produkter vet vi inte riktigt vart det kommer landa. Men tack vare den här satsningen har vi anställt tre personer och jag jobbar heltid med dinVitamin. Det är även en del nya personer inom kundtjänst. Tanken är att det här ska växa och bli riktigt stort, annars hade vi inte satsat på det här.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!