- Det känns jätteinspirerande att få vara med och bedöma några av världens bästa reklamjobb som gjorts under 2015. Det ska också bli utvecklande att se reklam från andra delar av världen, om den skiljer sig från vår och i så fall hur, säger Jennie Arvenäs.
Bidragen tävlar i nio kategorier och Jennie Arvenäs huvuduppdrag är att bedöma de nominerade bidrag i kategorin DR, promotion och aktivering - interaktivt och mobilt. Hon kommer dessutomatt bedöma printkampanjer, gjorda av unga reklamare under 48 timmar på plats i Dubai.
- Jag brukar gå mycket på magkänslan, säger Jennie Arvenä,s som svar på frågan om hur hon tänker när hon bedömer bidrag.
- Jag brukar se till vad som tilltalar mig, se om någon har tänkt i nya banor eller använt sig av ny teknik på ett innovativt sätt eller kanske till och med gjort ett bidrag som främjar mänskligheten i något avseende.
Jennie Arvenäs har tidigare en bred erfarenhet från juryarbete inom reklambranschen. Hon har exempelvis suttit i juryn för Guldägget och medverkat i juryn för Resumés tävling Månadens kampanj.