Mikael A. Pettersson som tillsammans med Niklas Östh startade PPC-plattformen adX Search är positiv till det nya förvärvet. Och han framhåller att det egna företagets förutsättningar har förändrats radikalt sedan de blev uppköpa i våras.
- Förut hade vi tillgång till fem utvecklare, nu handlar det om plus 100 stycken. Det är som lilla julafton.
EuroAds arbetar med prestationsbaserad onlinemarknadsföring. Bolaget har närvaro i Danmark,Sverige Finland, Norge och Spanien.
-Det finns viktiga synnergier här när det gäller den europeiska marknaden som vi kommer att ha stor glädje av, säger Mikael A. Pettersson, Norden-chef för Gravity4.
Han och Niklas Östh har satsat på att utveckla mjukvara för att göra det smidigare och mer kostnadseffektivt för kunder att annonsera på Google Adwords. Inom Gravity4 är man nu runt 350 anställda.
Gravity4's mjukvara är enligt Nicklas Östh den första högfrekvens marknadsföringsplattformen av sitt slag som kan användas för annonsering på Facebook, Google och Programmatic Display utifrån ett klick.
– Vi tittar även på andra företag och planerar fler förvärv det närmaste året i Skandinavien, säger Mikael A. Pettersson.