Polerad plåt så långt ögat kan nå. Urban Qvarnström parerar vant mellan åken inne på Hedin bil medan han visar runt oss. Företaget flyttade ut till den gigantiska lokalen 2012, och här huserar de nu i sin 23 000 kvadratmeter stora lokal intill Biltrean och RA Motors egna tusenkvadratsanläggningar ute i Gnista.
– Vi behövde utrymmet och tillgängligheten som lokalen ger, säger Urban Qvarnström.
2015 var det bästa året någonsin för bilhandlare runt om i Sverige. 345 108 bilar nyregistrerades under året - en siffra som aldrig tidigare uppnåtts. Och nu när siffrorna från första halvåret av 2016 sammanställts, kan det konstateras att rekordnivåerna fortsätter höjas.
– Vi ser inga tendenser till avmattning, tvärtom. Först hade vi en prognos för 2016 på 355 000, nu har vi reviderat den till 375 000, berättar Bertil Moldén, VD för Bil Sweden som tagit fram statistiken. Orsakerna bakom detta menar han är flera.
– Svensken i gemene man har större förtroende för sin ekonomi nu än förut eftersom bostäderna har blivit mer värda. Det gör att man känner sig lite "rikare". Det är lite julafton att byta bil just nu.
Trenden har varit densamma de senaste åren och ser bara ut att gå uppåt. Men hur länge kan rekordet höjas för varje år som går?
– Ja du, det är 10 000-kronorsfrågan, säger Bertil Moldén.
Tillbaka i bilpalatset vid motorvägen. Vi kryssar mellan karosserna och när vi går mellan de olika bilmärkena som står i hallen ändras mattorna från svart till rött, stolarna i sittgrupperna byts ut.
– Märkena vill ha det på samma sätt hos alla handlare. De här glasväggarna är speciellt framtagna för Nissans del till exempel, säger Urban Qvarnström och pekar på de avskiljande väggarna vi passerar. Hedin bil har också en bestämd design, de stora glaskomplexen är formen för alla nya handlare i koncernen. Bertil Moldén berättar att bilkvarter som det i Gnista, med handlarnas stora anläggningar intill varandra finns i hela landet och har blivit allt fler de senaste åren.
– Det handlar ju om varumärkesbyggande, så kallade "flagship stores", vilket finns inom modebranschen också till exempel. Det ställs höga krav på säljare och återförsäljare, så det finns ritningar från golv till tak över hur allt ska se ut.
Trots att marknaden generellt går bra är det enligt Bertil Moldén inte högtryck för alla.
– Det sker en polarisering på marknaden, "Kalle på hörnan" har ingen chans bland jättarna längre. Det är de stora kedjorna som har ekonomiska muskler.
Den tekniska utvecklingen inom bilbranschen rusar fram, nya miljövänliga tekniker presenteras ständigt, och Bertil Moldén gissar att den självkörande bilen inte är mer än 5 år bort i rimliga prisklasser.
– Svenskarna dras till den nya tekniken, de är "early adopters" och tänker miljövänligt.
Sverige ligger långt fram i miljömedvetenhet, men Bertil Moldén menar att regeringens vilja att vara bäst på detta kan ligga till last för branschen. I våras presenterade en utredning ett förslag på ett "bonus malus"-system som ska ge bonus till miljöbilar och höja skatten för bensindrivna fordon.
– Vi har dåliga erfarenheter av detta från Frankrike. 2020 ska EU fastslå hur man ska mäta förbrukningen, och att göra något sådant innan dess är helt hål i huvudet, säger Bertil Moldén.
Förutom detta finns enligt honom inga konkreta ting som kan bromsa på branschens snabba takt.
– Marknaden är väldigt stark i dag, men händer ett nytt Fukushima eller en tsunami, oförutsedda globala händelser, kan vi behöva revidera prognoserna redan i morgon. I dag finns inga konkreta hot, hoten är just sådant vi inte känner till. Men just nu blinkar det grönt ljus för bilbranschen.