Frälsningsarmén anlitar Uppsalabyrå

För att bygga en ny webbutik har Frälsningsarmén tagit hjälp av en Uppsalabaserad byrå.

Uppsalabyrån Wasabi Web ska bygga webbutik åt Frälsingsarmén. Från vänster Andreas Glimbrant, VD för byån och Nils Engvall, projektledare.

Uppsalabyrån Wasabi Web ska bygga webbutik åt Frälsingsarmén. Från vänster Andreas Glimbrant, VD för byån och Nils Engvall, projektledare.

Foto: Tomas Lundin

Ekonomi, näringsliv & finans2015-05-20 11:10

Byrån Wasabi Web har slutit ett rikstäckande avtal med organisationen Frälsningsarmén om att bygga en ny webbutik och förvalta den ett år efter lansering.

– Det är väldigt stort för oss, för att vara ett relativt nystartat varumärke. Framförallt för att vara ett Uppsalabaserad byrå är det stort. För oss är det ett kvitto på att Uppsala sätts på kartan inom den digitala världen, säger Nils Engvall, projektledare på Wasabi web.

Wasabi Web grundades 2012 och har kunder som Telenor Arena och Svenska Kyrkans Unga.

Enligt Leif Bergström, kommunikations- och insamlingschef på Frälsningsarmén, valdes Wasabi Web ut till uppdraget bland annat för att de har god teknisk kompetens.

– De är duktiga på konvertering och de är framåt, säger Leif Bergström.

Den nya webbutiken planeras kunna lanseras i slutet på året.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!