Flera Uppsalabyråer var nominerade. Förutom Södra tornet även Matador i tre kategorier samt Zellout, med kontor i Uppsala och Stockholm, i flera olika kategorier.
Uppsalabyrån Södra tornet kommunikation var nominerade i kategorin digital information för ett digitalt blomstertest framtaget för Destination Uppsala.Tävlingsbidraget lanserades inför Carl von Linnés födelsedag i syfte att öka kännedomen om Linnés besöksmål i Uppsala. Runt 100 000 personer har genomfört testet.
Olle Sundin, formgivare på Södra tornet berättar i ett pressmeddelande hur byrån tänkt:
– Vi ville bevara det historiska uttrycket men samtidigt göra något som ligger i tiden. Det behövs en kontrast för att göra det spännande. Till exempel använde vi bilder från ett över 100 år gammalt växtlexikon och presenterade dem i en modern kontext.
Anna-Klara Kling och Jonas Pertoft, var på plats i Göteborg för att ta emot priset.
– Det här är ett av de finaste priserna som finns i vår bransch. Jag är stolt och glad och det visar att vi på Södra tornet är en byrå som håller hög nationell klass, säger Anna-Klara Kling.
Arbetsgruppen på Södra tornet bestod av, Anna-Klara Kling projektledare, Jonas Pertoft copywriter, Olle Sundin formgivare samt Jenny Asp skribent (ej med på bild).