Daniel Wellington är klockmärket som grundades 2011 av Filip Tysander. Genom en enkel och stilren design har varumärket blivit framgångsrikt på en internationell nivå och nu öppnar märket även en egen butik som blir den första i Europa.
– Vi ser fram emot att öppna vår första pop-up butik i Europa och vårt mål är att skapa en personlig och inspirerande shoppingupplevelse. Daniel Wellington har en stark närvaro på social media och vår fysiska butik, strategiskt placerad i Mood Stockholm, ser vi som ett naturligt steg i att ytterligare stärka relationen och komma närmare våra kunder, säger Roger Kylberg, VD Daniel Wellington, i ett pressmeddelande.
Det Uppsalabaserade företaget flyttar in efter sommaren och får samtidigt sällskap av modemärket BLKDNM.
– BLDK DNM och Daniel Wellington känns helt rätt för våra besökare och vi är väldigt glada över att de har valt att flytta in hos oss. Vi jobbar ständigt på att vidareutveckla Mood Stockholm för att skapa en levande och urban upplevelse för modeintresserade och det här ytterligare ett steg i den riktningen, säger Annika Ljungberg, marknadsområdeschef Mood Stockholm, enligt pressmeddelandet.