Under årets tre första kvartal har Apotea sålt för 687 miljoner kronor, att jämföra med fjolårets 412 miljoner kronor vid samma tid – vilket betyder en försäljningsökning på drygt 65 procent.
– Antalet nya kunder fortsätter att öka, samtidigt som våra befintliga kunder handlar oftare. Vår satsning på eko- och veganmärkta produkter under sommaren och hösten har också fått mycket positivt mottagande bland kunderna, säger Pär Svärdson, VD för Apotea, i ett pressmeddelande.
Apotea har senaste året fördubblat personalstyrkan i Morgongåva som i dag uppgår till drygt 230 personer. Från produktlagret i Morgongåva distribueras cirka 70 000 paket i veckan. Nu siktar företagsledningen upp mot miljardstrecket när det gäller försäljning.
– Vi är väl rustade för en fortsatt tillväxt och räknar i år med en försäljning på över 950 miljoner kronor, fortsätter Pär Svärdson.
Nyligen utsågs Apotea till Gasellföretag av affärstidningen Ny industri, vilket innebär att e-handelsapoteket är ett av landets snabbast växande och lönsammaste företag.
Om allt går enligt planerna flyttar Apotea in i nybyggda lokaler i Morgongåva, på uppemot 40 000 kvadratmeter, vilket motsvarar cirka sex fotbollsplaner, någon gång under första halvåret av 2018.