Adlibris dras med förseningar

Adlibris i Morgongåva har under senare tid fått mycket kritik för sena leveranser.

Foto: Jörgen Hagelqvist

Ekonomi, näringsliv & finans2018-12-18 11:02

En kund berättar att hon fick vänta på sin bok i tolv dagar istället för de utlovade 3–5 dagarna. Andra kunder rasar nu på Adlibris Facebook-sida över att de inte fått de julklappar de säger sig ha beställt i slutet av november. Den framgångsrika e-handelsgruppen, som numera ägs av Bonnier AB, svarar att de upplyst om längre leveranstider i samband med Black Friday. Samtidigt hävdar flera kunder att de inte fått några svar från Adlibris.

I ett sms till UNT skrev Adlibris pressavdelning i förra veckan så här:

”Ja, det är många som handlar (vilket är fantastiskt kul) och vi har förberett oss för det. Vi förlängde våra leveranslöften i och med Black Friday, vilket gör att kunder kan uppleva att det tar längre tid att få sitt paket än normalt, och skulle en leverans bli försenad av någon anledning så försöker vi vara så proaktiva vi kan och meddela kunderna om det så att de vet när paketet kommer”.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!