Kontigo Care bantar varumärkesutbudet

Uppsalaföretaget Kontigo Care gör sig av med varumärkesrättigheterna för ketonmätaren AceTrack.

Kontigo Care säljer AceTrack, som övervakar matsmältningen i samband med ketogeniska dieter.

Kontigo Care säljer AceTrack, som övervakar matsmältningen i samband med ketogeniska dieter.

Foto:

Avyttring2017-06-09 12:55

Uppsalaföretaget Kontigo Care avyttrar varumärkesrättigheterna för ketonmätaren AceTrack. Bolaget väljer att fokusera på sitt e-hälsosystem och produkterna TripleA och TripleG, som främst vänder sig till kommun- och företagshälsovärd snararen än privatkonsumenter. Kontigo Care säljer rättigheterna till bolaget Deversify AB mot en ägarandel om 2 procent i företaget.

– Produkter för matmissbruk och ätstörningar är fortfarande ett intressant område och vi ser på sikt att det är en av många eHälsotjänster som vi via vår plattform kan erbjuda våra kunder för prediktion av terapiföljsamhet och långsiktiga resultat. För närvarande fokuserar vi dock på att nå lönsamhet med befintliga produkter till våra primära målgrupper, säger Kontigo Cares vd Henrik Nordlindh i ett pressmeddelande.

AceTrack övervakar matsmältningen i samband med ketogeniska dieter.

– Det här är en viktig milstolpe för vårt unga bolag i ansträngningarna att både utveckla nydanande mHälsoprodukter och träffa avtal med innovativa bolag såsom Kontigo Care, säger Anders Murman, vd för Deversify AB.

Så jobbar vi med nyheter  Läs mer här!