Resandet på Swedavias flygplatser minskade med 86 procent under perioden, till 954 000 passagerare.
Kollapsen för flygresandet gjorde att den statliga flygplatsoperatören drabbades av en rörelseförlust på 381 miljoner kronor under årets första kvartal, trots omställningsstödet.
Nettoomsättningen under kvartalet rasade till 457 miljoner, ned från 1 245 miljoner ett år tidigare.
En kort tid före rapporten meddelade regeringen att man vill stänga Bromma flygplats, bland annat sedan Swedavia i en analys slagit fast att det inte går att ekonomiskt motivera driften av flygplatsen.
Enligt Swedavias vd Jonas Abrahamsson är det för att säkerställa en hållbar flygplatskapacitet i Sverige viktigt att utveckla Arlanda.
Och han anser att Arlanda måste ges tydliga förutsättningar för att utvecklas i takt med marknadens och samhällets behov.
– Det gäller för själva flygplatsen, men också för transporter till och från den – till exempel spårtrafik. Ur det sistnämnda perspektivet är det därför oroväckande att den infrastrukturproposition som regeringen nyligen lade fram inte alls berör dessa för svensk tillgänglighet helt nödvändiga förstärkningar och inte heller i övrigt behandlar flygplatsens roll i ett effektivt och intermodalt transportsystem, säger Jonas Abrahamsson, som önskar en så bred politisk förankring som möjligt för att skapa tydlighet och förutsägbarhet för alla inblandade aktörer.