Lisa Setterholm och hennes man skulle ha flugit till Sivota i Grekland på måndagsmorgonen. Vid klockan 06.55 skulle planet som hon, hennes man och några kompisar skulle ha tagit gått.
Efter alla nyheter om långa köer i säkerhetskontrollen var de på Arlanda mer än tre timmar innan planet skulle avgå. Säkerhetskontrollen och incheckningen gick snabbt och smidigt men sedan blev Lisa Setterholm och de bortåt 200 medpassagerarna ståendes.
– Efter någon timme kom det information om att det var förseningar. Vi förstod inte varför och sedan sa de att vi skulle få ny information senast klockan 15.00, berättar Lisa Setterholm.
Anledningen till att planet inte gick som det skulle fick hon veta långt senare, nämligen ett tekniskt fel på planet som de försökte åtgärda. De fick checkar från flygpersonalen för att kunna gå och äta men när klockan äntligen blev 15.00 hände inget.
– Vi har ju förståelse för att det kan bli förseningar men med så här dålig information blir alla uppretade och arga. Först 16.46 gick ett meddelande ut på våra telefoner att vi skulle gå till SAS ankomstservice i ankomstterminalen.
Först efter 17.00, två timmar efter utannonserad tid, kom SAS-personalen och sa att passagerarna skulle gå till servicedesken och där fick de veta att de kunde få bo på hotell vid flygplatsen och att det går ett nytt flyg 05.30 på tisdagsmorgonen.
– Det här är under all kritik. Nu går ett vi miste om ett dygn av vår semester för att hänga på en flygplats.