Det är viktigt att städningen fungerar som den ska i en bilhall. Kanske ännu viktigare för BG Motor AB som säljer begagnade bilar. Kunder som kommer in i bilhallen ska ofta göra en stor affär och då ska helhetsintrycket vara på topp.
- Många kunder märker att det är rent, snyggt och ordning här. Inga däckpåsar som ligger slängda i ett hörn som det kan göra på andra ställen, säger Erik Gustavsson, delägare och grundare av BG Motor AB.
Gick inte att städa själva
När de var nyinflyttade i lokalen provade de att sköta städningen själva. Inom kort insåg de att de behövde ta in proffshjälp. Nu städar Skadeservice städar bilhallen, dess kontor och toaletter samma tid och dag varje vecka. Erik Gustavsson menar att det skapar trygghet bland de anställda.
- Våra anställda uppskattar att de har koll på när städningen sker och att veta när städarna kommer. För egen del älskar jag struktur och att det finns ett system kring det hela, säger Erik Gustavsson.
Skadeservice har alltid med sig egna medel och städverktyg när de kommer.
- Det är jätteskönt att slippa tänka på det. Vi skulle säkert glömma det varje vecka annars, säger Erik Gustavsson
Städar hos företag, privatpersoner och BRF:er
Wiktoria Eriksson är arbetsledare för städ och sanering på Skadeservice. Hon berättar att BG Motor AB:s lokal är en av många städningar på deras agenda.
Skadeservice hjälper allt från bostadsrättsföreningar och företag till privatpersoner och äldre som vill ha ett komplement till hemtjänsten. Byggstädning, flyttstädning, social- och sotsaneringar är lika självklara som vanlig hemstädning. Oavsett vem eller vilka som behöver städhjälp ställer Skadeservice upp.
- Vi vill ge våra kunder tid för annat och säger inte nej till något. Är det ett jättestort uppdrag som vi inte har tillräckligt med personal till så utökar vi vår grupp. På ett och ett halvt år har vi blivit dubbelt så många, säger Wiktoria Eriksson på Skadeservice.