Resultatet före skatt är knappt 1,4 miljoner kronor. Det är en ökning med ungefär 4,4 miljoner kronor.
Totalt ger det en rörelsemarginal på 0,3 procent, som är bättre än 2020. Då var rörelsemarginalen 0,8 procent i minus.
I jämförelse är rörelsemarginalen i snitt i svenska företag 7,8 procent, enligt de senaste uppgifterna från SCB. I branschen reklam och marknadsundersökning är motsvarande snitt 8,7 procent.
SDR Svensk Direktreklam grundades 1958. Bolagets huvudbransch är direktreklamverksamhet och annan kreditgivning.
Företaget har 35 anställda, enligt årsredovisningen, vilket är 5 färre än 2020.
Vd är Henrik Richard Olsson (51), medan Carl Mikael Robert Benckert (50) är styrelseordförande.
En av landets störstaSett till driftsintäkter är SDR Svensk Direktreklam det största företaget inom sin bransch i både Uppsala kommun och i Uppsala Län, som är direktreklamföretag.
Företaget är också på plats det andra största i landet. Det finns tre företag i samma bransch i Uppsala.
Översikten nedan visar företag i branschen ordnade efter rörelseintäkter. Informationen är hämtad från den senast registrerade årsredovisningen och kan ändra sig när nya årsrapporter kommer in.