Rörelseresultatet gick från knappt fem miljoner kronor till cirka minus tio och en halv miljoner kronor.
Underskottet gör att rörelsemarginalen blir negativ, minus 11,9 procent. Det är lägre än 2021, då rörelsemarginalen var plus 3,6 procent.
I jämförelse är rörelsemarginalen i snitt för svenska företag 8,6 procent, enligt de senaste uppgifterna från SCB. I branschen detaljhandel utom med motorfordon och motorcyklar är motsvarande snitt 3,8 procent. Noteras ska att företaget är ett av tre i koncernen och att varje företags resultat officiellt rapporteras för sig. Moderbolag är Campingvaruhuset i Enköping Holding AB.
Campingvaruhuset i Norden grundades 1989. Bolagets huvudbransch är postorderhandel och detaljhandel på internet med brett sortiment, specialiserad butikshandel med sport- och fritidsartiklar utom cyklar och båtar och handel med husvagnar, husbilar, släpfordon och påhängsvagnar. Företaget är ett av tre i koncernen där Campingvaruhuset i Enköping Holding AB är moderbolag.
Företaget har 26 anställda, enligt årsredovisningen, vilket är sex fler än föregående redovisningsår.
Så ser branschtoppen utSett till omsättning är Campingvaruhuset i Norden det andra största företaget inom sin specifika bransch i Uppsala län, som är postorderhandel och detaljhandel på internet med brett sortiment.
Företaget är också det 44:e största i landet. Det finns 17 företag i samma bransch i Uppsala län.
Översikten här under visar topplistan i den aktuella branschen, sorterat efter omsättning. Upplysningarna är hämtade från senaste registrerade årsredovisningen, och kommer fortlöpande att ändra sig när nya årsredovisningar kommer in.